The Covid-19 pandemic imposed new constraints on empirical research and forced researchers to transfer from traditional laboratory research to the online environment. This study tested the validity of a web-based episodic memory paradigm by comparing participants’ memory performance for trustworthy and untrustworthy facial stimuli in a supervised laboratory setting and an unsupervised web setting. Consistent with previous results, we observed enhanced episodic memory for untrustworthy compared to trustworthy faces. Most importantly, this memory bias was comparable in the online and the laboratory experiment, suggesting that web-based procedures are a promising tool for memory research.
All Keywords
【초록키워드】 pandemic, COVID-19 pandemic, Laboratory, memory, Research, Validity, experiment, transfer, MOST, researcher, Episodic memory, Memory bias, tested, comparable, facial, 【제목키워드】 lab, web-based study,
【초록키워드】 pandemic, COVID-19 pandemic, Laboratory, memory, Research, Validity, experiment, transfer, MOST, researcher, Episodic memory, Memory bias, tested, comparable, facial, 【제목키워드】 lab, web-based study,
Covid-19 대유행은 경험적 연구에 새로운 제약을 부과했고 연구자들은 전통적인 실험실 연구에서 온라인 환경으로 이전하도록 강요했습니다. 이 연구는 감독된 실험실 설정과 감독되지 않은 웹 설정에서 신뢰할 수 있는 얼굴 자극과 신뢰할 수 없는 얼굴 자극에 대한 참가자의 기억 성능을 비교하여 웹 기반 에피소드 기억 패러다임의 유효성을 테스트했습니다. 이전 결과와 일관되게 신뢰할 수 있는 얼굴에 비해 신뢰할 수 없는 사람에 대한 에피소드 기억이 향상되었음을 관찰했습니다. 가장 중요한 것은 이 기억 편향이 온라인 및 실험실 실험에서 유사했으며, 이는 웹 기반 절차가 기억 연구를 위한 유망한 도구임을 시사합니다.